Z-ca Burmistrza Miasta i Gminy Strzelin
Funkcję Zastępcy Burmistrza Miasta i Gminy Strzelin sprawuje Mariusz Kunysz
Pokój nr 202 (II piętro Urzędu)
Tel. 71 78 30 103
Tel. kom. 887 555 025
Do zadań, kompetencji i odpowiedzialności Zastępcy Burmistrza należy w szczególności:
- wykonywanie zadań powierzonych przez Burmistrza;
- zastępowanie Burmistrza w razie jego nieobecności;
- składanie oświadczeń woli w imieniu Gminy w zakresie udzielonych pełnomocnictw;
- wydawanie decyzji w sprawach indywidualnych z zakresu administracji publicznej w zakresie udzielonych pełnomocnictw;
- rozpatrywanie skarg i wniosków na podległe komórki organizacyjne Urzędu i pracowników;
- reprezentowanie Miasta i Gminy w czasie uroczystości i spotkań oficjalnych w zakresie uzgodnionym z Burmistrzem;
- udzielanie wywiadów i informacji dotyczących Gminy w zakresie ustalonym przez Burmistrza;
- współdziałanie z innymi członkami Kierownictwa Urzędu, z jednostkami organizacyjnymi Gminy oraz innymi komórkami organizacyjnymi Urzędu w zakresie powierzonych spraw;
- współudział w pozyskiwaniu dla Gminy krajowych i zagranicznych bezzwrotnych źródeł finansowania, w tym funduszy europejskich;
- współpraca z komórkami organizacyjnymi Urzędu i jednostkami organizacyjnymi Gminy w zakresie identyfikowania inwestycji i działań przeznaczonych do współfinansowania ze środków pomocowych, w tym z funduszy europejskich;
- przygotowywanie projektu wydatków inwestycyjnych do budżetu Gminy na dany rok budżetowy, w zakresie nadzorowanych komórek organizacyjnych Urzędu;
- współudział w ustalaniu kierunków rozwoju gospodarczego Gminy;
- współudział w planowaniu społeczno-gospodarczego rozwoju Gminy, w tym przez sporządzanie planów strategicznych i założeń polityki społeczno-gospodarczej;
- współpraca w kształtowaniu polityki w zakresie promocji Gminy;
- koordynacja spraw związanych z gospodarką mieszkaniową w zakresie lokali mieszkalnych i użytkowych stanowiących zasób Gminy;
- nadzór nad polityką Gminy w zakresie przydziału i zarządzania zasobem mieszkaniowym zaliczanym do lokali socjalnych;
- nadzór i koordynacja nad gospodarowaniem nieruchomościami komunalnymi, w tym gruntami niezabudowanymi;
- sprawy dotyczące podziałów geodezyjnych i uzgadniania dokumentacji projektowej;
- sprawy dotyczące sprzedaży nieruchomości komunalnych, w trybie przetargowym i bezprzetargowym;
- zadania w zakresie zagospodarowania przestrzennego Gminy, wynikające z ustaw, a także z miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego;
- planowanie rozwoju przestrzennego Gminy, w tym ocena aktualności studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego oraz sporządzanie projektów zmian tego dokumentu;
- zezwolenia na prowadzenie hodowli lub utrzymywanie psa rasy uznawanej za agresywną;
- przygotowanie i nadzór nad realizacją programu opieki nad zwierzętami bezdomnymi oraz zapobiegania bezdomności zwierząt;
- sprawy dotyczące opinii w sprawie udzielenia koncesji na poszukiwanie lub rozpoznawanie złóż kopalin;
- ustalanie wysokości opłaty za usługi wodne związane za zmniejszeniem naturalnej retencji terenowej;
- występowanie z wnioskiem o przeznaczenie gruntów na cele nierolnicze i nieleśne;
- sprawy dotyczące zezwoleń na usuniecie drzew i krzewów, w przypadkach, gdy rosną na gruntach innych niż gminne i nie podlegają kompetencją konserwatora zabytków;
- sprawy dotyczące instalacji związanych ze zwykłym korzystaniem ze środowiska;
- postępowania w sprawie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację inwestycji;
- postępowania w sprawie braku potrzeby lub konieczności przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko dla przedsięwzięć;
- koordynacja kontroli w zakresu stosowania przepisów ochrony środowiska przypisanych do kompetencji Burmistrza;
- nadzór nad przygotowaniem i aktualizowanie programów i planów w zakresie ochrony środowiska oraz ich realizacją;
- działania na rzecz edukacji ekologicznej;
- występowanie w charakterze oskarżyciela publicznego w sprawach o wykroczenia przeciw przepisom o ochronie środowiska;
- sprawy dotyczące substancji stwarzających szczególne zagrożenie dla środowiska;
- udzielanie informacji o środowisku i jego ochronie;
- nadzór nad systemem gospodarowania odpadami komunalnymi;
- nadzór nad działalnością punktu selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK);
- nadzór merytoryczny nad realizacją umowy przez podmiot odbierający odpady komunalne z terenu Gminy;
- postępowania i decyzje z zakresu utrzymania czystości i porządku w gminie;
- zezwolenia na opróżnianie zbiorników bezodpływowych;
- decyzje na usunięcie odpadów związanych z nielegalnym magazynowaniem lub składowaniem odpadów;
- koordynowanie spraw związanych z gospodarką wodną;
- zarządzanie wodami powierzchniowymi i systemami odprowadzania wód opadowych w układach kanalizacji deszczowej oraz rowach i kanałach odkrytych;
- kreowanie powstawania Spółek wodnych oraz bieżąca współpraca z już istniejącymi;
- nadzór nad postępowaniami w zakresie zmiany stosunków wodnych na gruncie;
- nadzór nad porządkowaniem kwestii zagospodarowania wód opadowych w poszczególnych zlewniach cząstkowych;
- sprawy dotyczące wykazu kąpielisk na terenie gminy;
- sprawy dotyczące nakazanie właścicielowi gruntu przywrócenie stanu poprzedniego lub wykonanie urządzeń zapobiegających szkodom, gdy spowodowane przez właściciela gruntu zmiany stanu wody na gruncie szkodliwie wpływają na grunty sąsiednie;
- zadania związane z utrzymaniem cmentarzy gminnych, pomników, placów zabaw i gier;
- zadania wynikające z ustawy prawo łowieckie oraz z ustawy o lasach;
- koordynacja działań związanych z realizacją zobowiązań gminy z zakresu efektywności energetycznej;
- nadzór nad wykonywaniem zadań wynikających z założeń do planu energetycznego gminy;
- koordynacja i zarządzanie innymi sprawami z zakresu zadań przypisanych do komórek organizacyjnych, nad którymi sprawuje bezpośredni nadzór;
- współudział w realizacji zadań dotyczących kontroli zarządczej;
- prowadzenie we współpracy ze Skarbnikiem spraw wynikających z nadzoru Burmistrza nad Strażą Miejską;
- nadzór nad utrzymaniem nawierzchni dróg, chodników, drogowych obiektów inżynierskich, urządzeń zabezpieczających ruch i innych urządzeń związanych z drogami;
- nadzór nad realizacją zadań w zakresie inżynierii ruchu drogowego innych niż inwestycje;
- nadzór w zakresie wydawania zezwoleń na zajęcie pasa drogowego drogi gminnej, urządzenie zjazdu z drogi gminnej oraz opłat za zajęcie pasa drogowego;
- nadzór nad bieżącym utrzymaniem dróg gminnych i ich infrastruktury, w tym nad sprawami związanymi z wodami opadowymi;
- nadzór nad opiniowaniem spraw związanych z zaliczeniem drogi do kategorii dróg powiatowych i przebiegu istniejących dróg powiatowych;
- nadzór nad zaliczaniem dróg publicznych do kategorii publicznych dróg gminnych i określanie ich przebiegu w terenie;
- nadzór nad zabezpieczeniem przejezdności dróg w okresie zimowym;
- nadzór nad sprawami związanymi z transportem drogowym.
Zastępca Burmistrza sprawuje bezpośredni nadzór nad działalnością:
- Wydziału Ochrony Środowiska i Gospodarki Komunalnej;
- Wydziału Nieruchomości, Urbanistyki, Rolnictwa i Gospodarki Wodnej;
- Wydział Transportu i Drogownictwa;
- Straż Miejska.
Informacja wytworzona przez:
Waldemar Pater
email: w.pater@strzelin.pl tel.:71 78 30 155 fax: 71 39 21 303 , w dniu: 09‑08‑2011 09:07:00
email: w.pater@strzelin.pl tel.:71 78 30 155 fax: 71 39 21 303 , w dniu: 09‑08‑2011 09:07:00
Informacja wprowadzona do BIP przez:
Waldemar Pater
email: w.pater@strzelin.pl tel.:71 78 30 155 , w dniu: 09‑08‑2011 09:07:00
email: w.pater@strzelin.pl tel.:71 78 30 155 , w dniu: 09‑08‑2011 09:07:00
Data ostatniej aktualizacji:
15‑03‑2024 10:23:05
Ilość wyświetleń:
Trwa wczytywanie
Wczytywanie danych...
Lp. | Rodzaj zmiany | Data aktualizacji | Wytworzono przez | Wprowadzono przez | Akcje |
---|